17 sep. 2011

Titelns tyngd

Jag vill minnas...
Att jag ville minnas...
Det jag munnits.
Att munnar talat och hur munnar talar.
De tallar som fallit, faller inte förgäves.
Och de som föll blev tagna förgivet.
Ett föl får inte springa.
Och genom de springor vi försöker se, ser vi.

I spegelbilden ser jag reflektionerna av min söndertrasade rygg.
Orden som snubblar ut ur min mun slungas genom luften, krockar med väggarna, krackelerar och faller handlöst mot golvet där de spricker för att sedan smulas sönder till en härligt svalkande törstsläckare för alla dagdrömmare i landet där solen alltid lyser men aldrig värmer.
Utan planer men med ett mål slår fötterna mot marken i sin stressade parad som slutar på andra sidan början.
Att vända blad betyder bara att man läser det man inte vill förstå på ett sätt så man inte behöver förklara det.

Under jord, överklass, medelmåtta.
Det högsta slutet på den lägsta början har tagit form bland valkarna i mina händer.
Nu återstår inget utom den spännande vändningen och eftertexterna.

När ska jag sätta . för denna mening?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar